Przetwornice napięcia =24V na =12V
Przetwornice napięcia =24V na =12V ułatwiają wykorzystanie powszechnie produkowanego wyposażenia elektrycznego, przeznaczonego do zasilania z napięcia =12V takiego, jak: telefony komórkowe, zestawy samochodowe audio, profesjonalny sprzęt łączności, wyposażenie telematyczne, lodówki, odbiorniki TV, itp. z napięcia =24V, stosowanego w pojazdach napędzanych silnikami wysokoprężnymi, na statkach, w samolotach z instalacją pokładową =28V. Nie wydzielające ciepła podczas pracy przetwornice impulsowe wykonano w technologii montażu powierzchniowego (SMT). Wszystkie wyroby posiadają oznaczenie CE, e i spełniają wymagania FCC w klasie B.
Szeroka grupa przetwornic =24V na =12V
Przetwornice serii PowerVerter obejmują 10 wyrobów o prądzie znamionowym od 3 A do 30 A w wykonaniu izolowanym lub ze wspólną masą. Przetwornice zostały zaprojektowane do zasilania odbiorników o ciągłym poborze prądu w pojazdach pracujących w ciężkich warunkach w takich pojazdach jak autobusy, autokary, pojazdy ciężarowe i dostawcze, kutry rybackie, łodzie motorowe, jachty, w rolnictwie i w leśnictwie oraz w samolotach. Wszystkie przetwornice mogą służyć do ładowania akumulatorów kwasowych pod warunkiem ładowania ich zgodnie z zaleceniami producenta.
Przetwornice izolowane
Instalacja elektryczna w niektórych pojazdach, wykonanych z „+” na masie, jak w pojazdach Scania, wymaga zastosowania przetwornic izolowanych rozdzielających masy obwodów: wejściowego =24V i wyjściowego.= 12V. Takie rozwiązanie dodatkowo zapobiega możliwości uszkodzenia układów półprzewodnikowych.
Przetwornice nie wydzielające ciepła podczas pracy
Współczynnik sprawności przetwornic wynosi ok. 93%. Oznacza to, że podczas pracy przetwornice wydzielają stosunkowo niewiele ciepła. Niezawodność układów półprzewodnikowych jest odwrotnie proporcjonalna do temperatury pracy, dlatego wysoka sprawność układu oznacza zarazem wysoka niezawodność. Średni czas międzyawaryjny (MTFB) osiąga wartość 160 lat!
Trwałe wykonanie i zwarta budowa
Układ elektroniczny przetwornic umieszczono we wnętrzu aluminiowego radiatora w formie profilu - szyny. Zastosowana technologia montażu powierzchniowego (SMT) w połączeniu z niewielką masą podzespołów powoduję, że przetwornicę są odporne na wibracje i udary, co dodatkowo zwiększa niezawodność. Zwarta obudowa o niewielkich rozmiarach ułatwia instalatorowi znalezienie dogodnego miejsca w pojeździe do montażu.